8 Haziran 2014 Pazar

pırasalı elde açma börek


Elde açma böreği sevmeyeniz var mı? :)))) Ben çok severim :))) Bu tarifi de test ettim ve beğenildiği için sizlerle paylaşmak istedim.....

Malzemeler :
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt
3 yumurta 
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı toz şeker
Aldığı kadar un
Kat Arası İçin Malzemeler :
Mısır Nişastası ve un

Sıvı yağ
 İç malzemesi :
1/2 pırasa
2-3 yeşil biber
2-3 kırmızı biber
yarım çay bardağı zeytinyağ

İlk önce iç malzemeyi pişirmekle başlıyoruz pırasalı çok ince bir şekilde doğruyoruz ve biberleri de aynı şekilde tereyağ içinde yumuşayıncaya kadar pişiyoruz ve bir kenara alıyoruz
Hamur için bütün malzemeleri karıştırma kabına alıp yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Kaç kat açmak istiyorsak o kadar bezeye bölüyoruz. ( benim açacağım yer dar olduğunda 16 beze açıp iki parça hamur elde ettim yani 8 kat oldu bir hamurum) her bezeyi mısır nişasta ve un karışımı yapıp yaptığımız karışımla tabak büyüklüğünde açıyoruz. ve her kat arasına fırça ile sıvı yağ sürüyoruz. Yalnızca en üst katına sürmüyoruz bu kat kat olan tabak büyüklüğünde açtığımız hamurları 10- 15 dk buzdolabında bekletiyoruz. Sonra beklettiğimiz hamuru şerit halinde olabilecek şekilde bir hamur açıyoruz, içine malzememizi şerit halinde koyup küçük birer parça tereyağ koyuyoruz ve hamuru sarıp şerit halinde kesip tepsiye koyuyoruz. hamur bitene kadar bu işlemi uyguluyoruz. ve sonunda tepside iken enine parçalara bölüyoruz. 180 derecelik fırında üzeri pembeleşene kadar pişiriyoruz.... Afiyet olsun.....


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder